• Головна
  • Мобільні оператори змінюють умови тарифікації: чотири тижні замінять на місячну абонплату
15:37, 4 квітня 2019 р.
Надійне джерело

Мобільні оператори змінюють умови тарифікації: чотири тижні замінять на місячну абонплату

 У вересні 2018 року Антимонопольний комітет України розпочав розслідування факту зміни трьома найбільшими мобільними операторами країни - Kyivstar, Vodafone Україна і lifecell - розрахункового періоду в тарифних планах.

Про це повідомляється на сайті «Обозреватель».

На думку АМКУ, оператори приблизно в один момент перевели основні тарифні пакети на 28 днів. До цього абонентська плата нараховувалася за календарний місяць - 30 або 31 день. Тобто по-факту щороку користувачі послуг повинні були переплачувати за повноцінний 13-й місяць, так як щомісяця додавалося 2-3 зайвих дня. Це спонукало АМКУ втрутитися і розібратися, чому основні оператори зв'язку вирішили різко змінити свої тарифні пакети.

Фінальне засідання з даного питання відбудеться 15 квітня, відповідно рішення про подальший розвиток подій буде прийнято вже через 2 тижні. Правда, деякі оператори вирішили не чекати висновків АМКУ і самостійно повернули старі тарифи.У коментарі прес-секретар Vodafone Вікторія Павловська підтвердила, з 22 березня оператор змінив тарифи - з 28 днів до календарного місяця.- «Ми вже внесли зміни в актуальні тарифи - з 22 березня тарифи лінійки Vodafone SuperNet: Vodafone SuperNet Start, Vodafone SuperNet Pro, Vodafone SuperNet Unlim, Vodafone SuperNet Turbo, а також Vodafone Family і Vodafone Family Plus діють місяць, а не 4 тижні, як було раніше.

Сьогодні - це найбільш вигідні на ринку пропозиції », - пояснила Павловська.У lifecell, навпаки, вирішили почекати висновок регулятора. Представник департаменту комунікації оператора Ніна Ломакіна заявила, що компанія дотримується нинішні правила і поки не має наміру змінювати тариф.- «Компанія lifecell хотіла б відзначити, що на сьогодні рішення АМКУ по питанню 28-денного терміну дії пакету послуг немає.

Компанія дотримується вимог законодавства і надає всю необхідну інформацію відповідно до офіційних запитів Комітету та уповноважених, а також завжди бере участь у відкритих діалогах з ними. Додаткові коментарі наша компанія зможе надати після офіційного рішення АМКУ », - роз'яснила позицію Ломакіна.Чекають відповіді від АМКУ і в Kyivstar. Там журналістам підтвердили, що свою правову позицію виклали у відповідь на запит регулятора.- «Kyivstar сподівається на об'єктивне, зважене рішення, з урахуванням того, що абоненти нашої компанії були проінформовані про всі зміни належним чином», - підкреслили в прес-службі.Мобільний зв'язок подорожчає?

Причина зниження терміну дії пакетів операторів - збитки від девальвації гривні. У порівнянні з 2008 роком доходи операторів, номіновані в твердій валюті, впали у п'ять разів, капіталізація - в 8-9 разів.За словами експерта в сфері інформатизації Романа Химича, на сьогоднішній день дохід з одного абонента в Україні залишається найнижчим в Європі і одним з найнижчих в світі. У цій ситуації оператори намагаються по можливості уникнути перегляду номінальних цін і маніпулюють умовами надання послуг.- «Регулярні підвищення тарифів на 30-50%, які так обурюють споживачів, виливаються в набагато більш скромне підвищення щомісячних витрат, приблизно 15-20% в рік.

Це пояснюється тим, що абоненти відповідають на підвищення тарифів міграцією на дешевші пропозиції, відмовою від друге SIM-карт, переходом до інших операторів », - пояснив експерт.При цьому, на його думку, відмова від 4-тижневої тарифікації чи не спровокує підвищення тарифів.

- «Немає прямого зв'язку між номінальними тарифами і фактичними витратами. Існують механізми, які згладжують ефект будь-яких різких кроків », - наголосив Химич.У нинішній ситуації АМКУ де-факто займається питаннями, за які повинна відповідати НКРЗІ та Госпродпотребслужба. Розгляд таких питань розтягується навіть не на місяці, а на роки.

- «То, що АМКУ покладе край використанню 4-тижневого інтервалу тарифікації - це чудова новина. Але буквально місяць назад lifecell, наприклад, в одному зі своїх тарифів ввів 6-тижневий інтервал. Ця гра в кішки-мишки триває вже багато років і кінця-краю її не видно. Очевидно, що АМКУ не може самостійно вирішити цю проблему », - підсумував експерт.

 Також читайте: Ремонт дороги Вознесенськ-Братське розпочато, - ФОТО

Будьте у курсі, підписуйтесь на наш Facebook

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Вознесенськ #оператори #зв`язок
live comments feed...